Ce sa mananci daca vrei sa devii un sportiv mai bun?

Postat de Bucataras in Dieta
3 Iul 2021
Ce sa mananci daca vrei sa devii un sportiv mai bun?

Pe lângă antrenamentul fizic, alimentația joacă un rol important în cariera unui sportiv. O dietă echilibrată ajută la dezvoltarea mușchilor, dar și la alimentarea corpului cu energie.

 De asemenea, deoarece consumă mai mult și au arderi mai intense, sportivii au nevoie de mese mai bogate decât persoanele neobișnuite, pline de proteine, carbohidrați, dar și vitamine.

 De aceea, dacă ești un sportiv de performanță, sau te antrenezi ca unul, urmărește sfaturile de mai jos și vezi dacă dieta pe care o ții se potrivește nevoilor tale.

 

Ce ar trebui să mănânce sportivii?

 

Mai mulți carbohidrați

 

Pentru organism, carbohidrații sunt un tip de combustibil. Când ajung în corp, acesta îi transformă în glucoză, care este stocată de mușchi sub formă de glicogen.

 Atunci când ne antrenăm, corpul ia glicogenul din mușchi și îl transformă în energie. O dietă obișnuită asigură necesarul de glicogen pentru maxim 90 de minute de antrenament fizic. Dar dacă te antrenezi mai mult, automat ai nevoie de mai mult.

 Cele mai sănătoase alimente bogate în carbohidrați sunt: năutul, fasolea neagră, quinoa, lintea, cartoful dulce, păstârnacul și dovleacul ghindă. Toate acestea se găsesc ușor și la noi, în România, și preparate corespunzător, se pot transforma în niște mâncăruri absolut delicioase!

 

Suficiente proteine

 

Ne-am obișnuit să credem că proteinele ne oferă energie. Dar în realitate, nu ele, ci carbohidrații sunt cei care ne țin activi dacă depunem un efort intens. Totuși, și proteinele sunt necesare pentru a menține corpul unui sportiv într-o formă de invidiat.

 O persoană care face sport în mod regulat are nevoie de 1.2-1.4 grame de proteine pe kilogram de corp, iar un atlet de performanță, are nevoie de până la 1.6 grame pe kilogram de corp.

 În ceea ce privește proteinele, cele mai bune alimente sunt carnea slabă de pasăre sau pește, fasolea, nucile, ouăle și laptele. Mai ales pentru recuperarea de după un eveniment sportiv, laptele restabilește echilibrul de proteine și mai are avantajul faptului că se poate consuma foarte ușor, fără a fi nevoie să fie gătit într-o formă anume.

 

Mai puține grăsimi

 

Oricine are nevoie și de grăsimi deoarece ele intră în componența pielii și îi oferă un aspect tânăr și sănătos.

 Dar un amator sau un sportiv de performanță nu are nevoie de multe grăsimi, deoarece, dacă ține o dietă corectă, adecvată unei persoane care depune un efort intens, își ia necesarul de grăsimi din alimentele pe care le consumă.

 Nucile, avocadoul, măslinele, uleiurile vegetale, tonul și somonul se regăsesc în dieta oricărui atlet care se respectă. De aceea, el nu are nevoie de și mai multe grăsimi, mai ales în zilele în care participă la evenimente deoarece îi pot afecta digestia.

 

De reținut!

 

Sfaturile din acest articol se potrivesc și pentru persoanele care practică jocuri solicitante, precum airsoft. Inventat în Japonia la scurt timp după încheierea celui de-al doilea război mondial, airsoftul s-a transformat într-o senzație mondială și acum a devenit un trend și în România!

 În capitală mai ales, există nenumărate magazine airsoft București, specializate în replici de arme cu gloanțe de plastic și echipamente militare. Dar chiar și atunci când vine vorba de airsoft, care poate fi considerat mai mult o metodă de recreere decât un sport în adevăratul sens al cuvântului, o alimentație corectă te ajută să obții performanțele pe care ți le dorești.

Video
Retete la 20 lei
Dulciuri
Scoala de gatit Bucataras
Supe/Ciorbe
Mancaruri cu carne
Paste
Mancaruri de post
Peste
Mancare copii
Salate
Mezel de casa
Aperitive / Garnituri
Conserve
Sosuri
Pizza
Bauturi
Reteta de vedeta
Fructe de mare
Bucatarasi celebri
Vegan / Raw vegan
Mancaruri de legume
Cook and smile
Sandvisuri
Slow Cooker
Retete diabetici
Video
2 Portii = 20 LEI
Retete facute de copii
Bucuria de împărți ceva bun
Retete Montare D’oro
Multicooking