Danone lanseaza o aplicatie de Facebook cu sfaturi personalizate de nutritie pentru 5 tipologii de consumatori, in functie de obiceiurile alimentare

Postat de IMAGE_PR in Bucataras FoodPR
1 Oct 2014
Danone lanseaza o aplicatie de Facebook cu sfaturi personalizate de nutritie pentru 5 tipologii de consumatori, in functie de obiceiurile alimentare

Mancarea este una dintre principalele placeri ale vietii pentru romani pentru ca le influenteaza pozitiv starea de spirit, depasind rolul functional de a satisface foamea - este concluzia comuna a mai multor studii* realizate la cererea Danone Romania in ultimii ani. Romanii sunt constienti de importanta alimentatiei echilibrate pentru sanatate, chiar daca nu aplica de fiecare data principiile recomandate atunci cand isi construiesc dieta zilnica. Danone a dezvoltat o aplicatie online cu ajutorul careia participantii pot afla in care dintre cele 5 tipologii de consumatori propuse se incadreaza. In plus, acestia pot primi, de la un doctor, consultant in nutritie, sfaturi de baza despre cum isi pot imbunatati alimentatia zilnica cu ajutorul iaurtului.

Romanii consuma o varietate de lactate, intre care cele mai populare sunt laptele, iaurturile, branzeturile si smantana. Danone, lider mondial si national pe segmentul iaurturi, a fost interesat de obiceiurile de consum ale iaurtului la romani. Astfel, rezultatele studiilor realizate in ultimii ani de companie arata ca 1 din 2 romani prefera sa consume iaurt la micul dejun, in timp ce 1 din 5 alege iaurtul in timpul cinei. 1 din 4 romani consuma iaurtul in una dintre pauzele de gustare de-a lungul unei zile.

In acelasi timp, 93% dintre mame considera iaurtul ca esential pentru o dieta echilibrata pentru copiii lor, iar 78% dintre romani considera iaurtul esential pentru o alimentatie echilibrata. Iaurtul simplu este vazut ca un produs care sustine o viata sanatoasa si o greutate echilibrata, in acelasi timp furnizand energie si vitalitate. Iaurtul cu fructe este definit ca o placere fara remuscari, un produs delicios, potrivit pentru momentele in care ai nevoie sa te relaxezi si sa te incarci de energie, care revitalizeaza corpul si starea de spirit.

Totusi, in ciuda faptului ca iaurtul este recunoscut ca un aliment esential pentru alimentatia zilnica, Romania este pe ultima pozitie la nivel european din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un roman consuma in medie 1 produs lactat proaspat pe saptamana, fata de francezi – 5 produse pe saptamana, bulgari – 3 produse pe saptamana si polonezi – 2 produse pe saptamana.

”Iaurtul, la fel ca laptele din care este facut, contine proteine valoroase si calciu, alaturi de alte minerale si vitamine necesare pentru crestere si sanatate de-a lungul intregii vieti. In plus, iaurtul aduce in organism bacterii lactice vii, care contribuie la o buna digestie.

Studii recente arata ca o alimentatie bogata in iaurt limiteaza acumularea in greutate pe termen lung. Si acesta este doar unul dintre beneficiile consumului de iaurt. Concentratia buna de nutrienti esentiali si aportul caloric scazut fac din iaurt un aliat in hranirea corecta a organismului, parte a unei alimentatii echilibrate” explica Dr. Luiza Pirvu, consultant in Diabet, Nutritie si Boli Metabolice si Oftalmologie si autor al sfaturilor de nutritie pentru cele cinci tipologii de consumatori.

Data fiind asocierea unica de beneficii ale iaurtului pentru dieta zilnica, prin bogatia nutritionala raportata la continutul caloric si bacteriile lactice vii care ajuta digestia, Danone a dezvoltat aplicatia “Tu ce tip de mancacios esti?” cu ajutorul careia consumatorii pot afla in care dintre cele cinci tipologii propuse de Danone se incadreaza. Fiecare profil este insotit de sfaturi de baza pentru o nutritie echilibrata de la doctorul Luiza Pirvu si de sugestii de iaurturi care pot sa le completeze dieta zilnica. Aplicatia “Tu ce tip de mancacios esti?” va fi activa in perioada 30 septembrie – 21 octombrie.

 Cele cinci tipologii de consumatori propuse de Danone in functie de obiceiurile alimentare cele mai raspandite sunt:

 

  • Constiinciosul - mereu echilibrat, nu sare peste mese, se gandeste si isi alege cu mare grija mancarea, astfel incat sa aiba un meniu echilibrat care sa ii asigure necesarul optim de nutrienti. Ii place iaurtul simplu, in special cel de baut, uneori il consuma dupa activitatile sportive, pentru a-si reface sau mentine masa musculara si a se hidrata.

  • Pofticiosul - pentru el gustul este mai important decatvaloarea nutritionala a alimentelor. Este impulsiv si cedeaza usor tentatiilor culinare. Nu lasa nicio masa sa treaca fara un desert. Ii plac iaurturile cu fructe, dar si cele savuroase, de inspiratie greceasca.

  • Mereu la dieta - cauta asiduu produse light, citeste eticheta, dar pentru a vedea daca produsele au zahar sau indulcitor. Iaurtul este un prieten de nadejde in alegerile alimentare.

  • Norocosul - mananca oricand, oricat si nu are nicio problema cu greutatea. De multe ori cumpara alimente doar de placere. Pentru el, mancarea este un liant social. Incearca toate sortimentele de iaurt, dar cel mai des consuma iaurturile cu strat generos de fructe.

  • Conservatorul - ii plac mancarurile traditionale, gatite in casa si accepta mai greu produsele noi. Iaurtul nu este in lista sa de prioritati, dar il consuma in combinatii cu felurile de mancare preferate (cum sunt ardeii umpluti sau sarmalutele in foi de vita).

     Utilizatorii aplicatiei vor putea sa dea Share profilului lor pe pagina lor de Facebook si sa intre intr-un concurs cu premii Danone

 

Cele cinci tipologii au capatat un plus de vivacitate si umor prin ilustratiile realizate de Claudia Ilea, masteranda la Universitatea Nationala de Arte Plastice Bucuresti, pe care Danone a ales-o sa lucreze pe acest proiect.

 *Nota: Datele folosite in acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone in ultimii trei ani, intre care: Studiu fundamental pentru intelegerea rolului lactatelor proaspete in comportamentele generale de consum ale romanilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la perceptia iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013

 

 

 

Link aplicatie: https://www.facebook.com/iaurtul.Danone/app_705371869554019

 

Citeste si:

Video
Retete la 20 lei
Dulciuri
Scoala de gatit Bucataras
Supe/Ciorbe
Mancaruri cu carne
Paste
Mancaruri de post
Peste
Mancare copii
Salate
Mezel de casa
Aperitive / Garnituri
Conserve
Sosuri
Pizza
Bauturi
Reteta de vedeta
Fructe de mare
Bucatarasi celebri
Vegan / Raw vegan
Mancaruri de legume
Cook and smile
Sandvisuri
Slow Cooker
Retete diabetici
Video
2 Portii = 20 LEI
Retete facute de copii
Kamis
Bucuria de împărți ceva bun
Retete Delikat
Retete Montare D’oro
Multicooking