Orez natur cu quinoa, vegetale si pere

Postat de panacris in Mancaruri de post
9 Mai 2020 | 446 vizualizari
Orez natur cu quinoa, vegetale si pere

După risotto-ul acela cu pere, care culmea s-a evaporat, am cotrobăit prin cămară și am găsit acest amestec deosebit! ;) Orezul integral alături de quinoa (alimentul zeilor ameridieni!), constituie sursa de proteine, minerale, fibre și vitamine. Și cum spuneam, uneori, mă inspir să prepar rețeta chiar de pe ambalajul ingredientului principal. N-am avut toate legumele ce erau prezentate în rețetă, dar m-am adaptat la ce am găsit, pe vremea asta de pandemie, prin frigider/cămară. Cel mai spectaculos este că am înlocuit dovlecelul cu para. N-am făcut rău, chiar a avut succes! Aveți curaj să probați gusturi noi!   Spor și poftă bună!  

Ingrediente

  • Orez natur cu quinoa de la Panzani 500 g,
  • Apă rece cca. 1000 ml,
  • Sare grunjoasă 1 lingură,
  • Ulei de măsline 3 linguri,
  • Ceapă verde 2 fire,
  • Cepșoară chivesc cca. 50 g,
  • Usturoi verde 2 fire,
  • Morcov 1 bucată,
  • Mazăre verde congelată cca. 100 g,
  • Porumb congelat cca. 100 g,
  • Ardei kapia 1 bucată,
  • Pară verde Abate 1 bucată mare,
  • Praf de chilli 1 linguriță,
  • Sos de soia 1 lingură,
  • Vin alb sec 100 ml.

Mod de preparare

Se pune apa la fiert, cu puțină sare,  iar când clocotește se pun la fiert orezul și quinoa, cca. 12 minute la foc mediu.

După ce s-au fiert, se clătesc cu apă rece și se scurg de apă, apoi se lasă la loc cald, cât timp preparăm vegetalele.

Ceapa, usturoiul verde, ardeiul kapia se curăță, spală și toacă mărunt. Morcovul și para se taie bețișoare subțiri sau spirale, gen spaghete de legume.

Într-un vas wok sau o tigaie încăpătoare, se pune la încins uleiul de măsline. Se adaugă ceapa, usturoiul, legumele mărunțite și boabele, se amestecă, asezonează de sare, vin, praf de chilli, sos de soia se lasă la gătit la foc rapid, neacoperit cca. 5 minute. Apoi se adaugă și cepșoara, se amesetecă, apoi se adaugă orez și quinoa, se amestecă să se înglobeze toate ingredientele, apoi se mai lasă la ggătit cca. 5 minute la foc mic.

Se consumă ca atare în zile de post sau ca și garnitură lângă un preparat din carne/pește.

 

Spor și poftă bună! 

Daca ti-a placut reteta noastra "Orez natur cu quinoa, vegetale si pere" nu uita sa-i faci un review.
Comentarii (15)
Retete similare

Rulada de cartofi cu legume (de post)

Postat de oanapl

Rulada de cartofi cu legume (de post)

Pui cartofii la fiert, in apa cu sare. Dupa ce au fiert, scurgi apa, ii pasezi sii ii lasi sa se racoreasca.  Intre timp, ceapa verde, dovlecelul si ardeiul le toci cubulete mici, iar...

Citeste continuarea

Branza tofu la grill, cu legume la aburi

Postat de RODIMUR

Branza tofu la grill, cu legume la aburi

Legumele se curăță, se spală, se porționează și se fierb la aburi, timp de 35-40 de minute. Brânza tofu se strecoară de lichid, se usucă și se taie felii, cu grosimea de 1 cm....

Citeste continuarea

Recomandari pentru tine si casa ta

PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

Comentarii

la 09.05.2020, 21:43
la 09.05.2020, 23:24
foarte bun
la 10.05.2020, 06:46
la 10.05.2020, 08:43
la 10.05.2020, 09:34

Vezi toate comentariile (15)

COMENTEAZA

Video
Retete la 20 lei
Dulciuri
Scoala de gatit Bucataras
Supe/Ciorbe
Mancaruri cu carne
Paste
Mancaruri de post
Peste
Mancare copii
Salate
Aperitive / Garnituri
Conserve
Sosuri
Pizza
Bauturi
Fructe de mare
Slow Cooker
Retete diabetici
Multicooking